A Coaching Határok Nélkül rendezvénysorozat célja, hogy Magyarországra hozza a coaching és vezetőfejlesztés ismert és elismert – nemzetközi viszonylatban legjobb – szakértőit, akik segítenek eligazodni a változatosságában és mélységében folyamatosan bővülő, formálódó coaching szakma aktualitásai között. Minden hónapban egy új téma, új előadó prezentálásában kerül napirendre.

2013. szeptembertől 2014. júniusig


Az előző évekhez hasonlóan, az előadásokat és workshopokat angol nyelven, szinkrontolmácsolással tartjuk, havi rendszerességgel, ami lehetővé teszi, hogy a résztvevők előre tervezzenek, és az érdeklődésük vagy szakterületük szerint válasszanak kedvükre a programok közül.

 

Program

2013. szeptember – 2014. június

(3. évad)

 

A program áttekintése:

2013. szeptember 18.
Daniel Meier: Megoldásközpontú team coaching

2013. október 15. CHN Bónusz
Turai Léda: Fokról fokra: fókuszban a coach szakma fejlődése

2013. október 17.
Lisa Bloom: Sztori coaching
Történetek útján motiválni, bevonni, inspirálni vezetőként és coachként

2013. november 28.
Dorothy E. Siminovitch MCC: A jelenlétünk tudatos használata – első lépés az énmárka építéshez

2013. november 28. CHN Bónusz – esti program
Dorothy E. Siminovitch MCC: A Coach szakmai lehetőségei nárcisztikus vezetők esetében: A Mikor, A Hogyan és A Soha

2014. január 21.
Marcia Smythe: Az agykutatás legújabb eredményei a vezetés és a coaching szolgálatában

2014. február 07.
Myles Downey  – Utat a Géniusznak – Coaching a 21. században

2014. február 27.
Ann Alder: A tapasztalati tanulás: motiváció erősítése és kommunikáció fejlesztése

2014. február 28.
Ann Alder: A konfliktus kezelés és a csapat együttműködés fejlesztése tapasztalati tanulással

2014. március 20.
John Blakey PCC: Challenging coaching – kihívásokkal teli coaching

2014. március 20. – Esti program 17:00-18:30
John Blakey PCC: Coaching leckék az olimpia sportvilágából

2014. április 10. – Esti program 17:00-20:00
dr Stefan Cantore: Appreciative Inquiry

2014. április 16.
Keith Antoine: A sport coach – teljesítmény az olimpiai érmek és az üzleti világ tükrében

2014. május 16.
Lisa Bloom – Vezetői jelenlét

2014. június 18.
Prof. David Clutterbuck: Mentoring és tehetséggondozás

 


2013. szeptember

 

Megoldásközpontú team coaching

Előadó: Daniel Meier
www.weiterbildungsforum.ch

Időpont: 2013 . szeptember 18 . , 09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

 

Daniel Meier nemzetközileg elismert executive és team coach.
Sokéves tanári, profi zenész és vezetői szakmai tapasztalattal a háta mögött Daniel végül a Brief Coachingra szakosodott.
2001 óta ennek a szenvedélyének él – vezetőket és csapatokat coachol megoldásközpontú megközelítéssel, komplex fejlesztési folyamatokon keresztül.
Daniel a Solutionsurfers® nemzetközi brief coach képző intézet egyik alapítója és igazgatója. Több, mint 1500 coachot képzett ki a megoldásközpontú coaching módszer alkalmazására, és több könyvet is írt erről a témáról.
Daniel Svájcban, Zürich közelében él, hobbija a motorozás a svájci Alpokban és a távol-keleti filozófia tanulmányozása.

Daniel a „Solution Circle,” az egyik első megoldásközpontú team coaching könyv szerzője; a könyvet négy nyelvre lefordították, és számos team coaching tréningen használják nemzetközileg. Ő alkotta meg a Solution Circle-t, ezt az igen eredményes módszert a csapatok rövid, egyszerű és hatékony coacholására és fejlesztésére.

A workshopjain a megoldásközpontú team coaching alapelvei és készségei kerülnek bemutatása, erősen interaktív előadói módszerrel. A tantermi foglalkozások magukban foglalják a módszer bemutatását, valamint a peer coaching gyakorlatot megoldásközpontú kérdések, megbeszélés és példák alkalmazásával.

Ezen a workshopon Ön:

  • felfedezheti a megoldásközpontú coaching beszélgetések alapelveit;
  • elsajátíthatja a Solution Circle – a különböző teamhelyzetek (pl. konfliktusok, fejlesztés) megoldására szolgáló rendkívül eredményes és tisztán megoldásközpontú módszer – elemeit;
  • gyakorlati példákat kap sikeresen teljesített team fejlesztési és team coaching folyamatok alapján;
  • megtanulhatja, hogyan kezdeményezzen megoldásépítő beszélgetéseket team vagy csoport szituációkban;
  • vezető- vagy tanácsadóként növelheti magabiztosságát a megoldásközpontú coaching módszerek alkalmazása terén.

Csatlakozzon hozzánk, fedezzük fel együtt a nagyteljesítményű rezonancia fontosságát napjaink üzleti és vezetői coachingjának az összefüggéseiben.

 


2013. október

Éves bérletesek részére ingyenes!

 

Fokról fokra: fókuszban a coach szakma fejlődése

Előadó: Turai Léda

Időpont: 2013. október 15. (de: 9:00 – 12:30 vagy du: 13:30 – 17:00)

 

Turai Léda elhivatott coach, szupervizor és tréner, aki munkája mellett ideje jelentős részét az ICF és a coaching szakma szolgálatára fordítja. Egyetemi lektorként, fordítóként, tolmácsként szerzett szak-mai és emberi tapasztalatokat, amelyeket pszichológiai, coaching és szupervizori tanulmányokkal, illetve szakmai gyakorlattal gazdagított az évek során. 2007 óta aktív tagja az ICF-nek: a litván ICF tagozat volt elnöke, jelenleg az ICF Európai Koordinációs Bizottságának a tagja, ACC és PCC szintű nemzetközi vizsgáztató, az ICF nemzetközi etikai és akkreditációs csoportjainak a munkatársa, az európai etikai forum társvezetője. Élőben és Skype-on dolgozik ügyfeleivel és támogatja a hozzá for-duló coachokat szakmai és önismereti fejlődésükben. A 2012. évi londoni nemzetközi ICF konferen-cián a coaching etikájáról tartott interaktív workshopot, idén novemberben pedig az EMCC európai konferenciáján lép fel egy közös előadásban az ICF vezérigazgatójával.

Ez egy igazi kiscsoportos 3 és fél órás gyakorlati képzés lesz. A félnapos workshop célja a résztve-vők bevezetése a coaching nemzetközileg elvárt és minősített szakmai szintjeire. Az ICF akkreditáci-ós szintjei az előírt elméleti és gyakorlati óraszámon túl minőségileg is különböznek. Ezt fogjuk meg-ismerni a workshop során.

A tartalomból:

  • A nemzetközi coaching szintek: ACC, PCC és MCC
  • Hogyan léphet egy coach ACC-s tudásszintre és onnét tovább PCC szintre?
  • Mi van egy ACC-s, PCC-s coach fókuszában a coaching-beszélgetés alatt?
  • A három szint élő bemutatása
  • Akvárium elemzése, megbeszélése

Az interaktív workshopra szívesen várjuk azokat a coachokat és coaching kedvelőket, akik a fent említett kérdésekre keresik a válaszokat és azokat, akik a coaching munkájukban szeretnének minő-ségi fejlődést elérni. A félnapos együttlét alatt a résztvevők felmérhetik, hogy hol tartanak szaktudás-ban és miben szeretnének továbbfejlődni, hogy a coachszerepben megvalósíthassák céljukat.

 


2013. október

 

Sztori coaching
Történetek útján motiválni, bevonni, inspirálni vezetőként és coachként

Előadó: Lisa Bloom
www.story-coach.com

Időpont: 2013. október 17. 09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

Lisa magas szinten képzett, profi történetmesélő, coach, képzési és fejlesztési szakértő. A Story Coach módszer kidolgozásával az volt a célja, hogy szolgáltatásokat nyújthasson az alábbi három területen:

Szakmai fejlődés – A transzformációs tanulási technikák és eszközök alkalmazásával kimagasló eredmények elérése szakmai és személyes szinten. CHN

Coach tréning és képesítés – Új és tapasztalt coachok számára a Sztori Coach tréning erőteljes programokat kínál, amelyek magukban foglalják a kreatív képességek fejlesztését, valamint a történetmesélés és más alapvető coaching kompetenciák elsajátítását.

Vezetőfejlesztés – A vezetőfejlesztés Story Coach módszere egyedülálló és kreatív mód a hatalmukkal okosan élő, a cég stratégiájával összhangban gondolkodó, a teljesítmény és eredmények növelését szem előtt tartó vezetők képzésére.

Történetek útján formálódó, átalakuló vezetés

Tudjuk, hogy a legnagyobb vezetőknek és legsikeresebb szervezeteknek mind megvan a maguk története. Valamennyien tudunk történeteket mesélni, és az általunk mesélt történetek határozzák meg a valóságot, amelyben élünk. A Sztori Coaching segít megértenünk, milyen fontos szerepet játszik a történetmesélés az életünkben, a vezetői munkánk során és a szervezetünkben. Igenis eljuthatunk a jótól a nagyszerűig, a túléléstől a gyarapodásig, a tájékoztatástól az inspirálásig. A szétszórt figyelem és az elköteleződéstől való menekülés világában képzeljük el, amint képesek vagyunk kapcsolódást teremteni és előidézni az érdemi változást. Képzeljük el, hogy a „transzformációs sztori vezetés” segítségével képesek vagyunk kibontakoztatni a tehetségünket mások motiválására, bevonására és inspirálására személyes életünkben, szakmai szerepünkben és munkahelyünkön. A kulcs: a Sztori Coaching!

Ez nem egy amolyan divatos, de kissé felesleges dolog, vagy szórakoztató kikapcsolódás. A Sztori Coaching a fenntartható, személyes és szervezeti átalakulás nyitja. És ez most van – és ez egy új történet, az Ön története.

Mert az Ön története – az Ön sikere!

Lisa a Story Coach Inc. és az International Coach Federation által akkreditált „Certified Story Coach” Program alapítója.
Emellett a „Hamupipőke és a Coach – a történetmesélés mint a sikeres coaching kulcsa” című siker-könyv szerzője.
A Sztori Coach hatásos módszer bármely csapat bevonására, inspirálására és motiválására. A foglal-kozás során feltárjuk a történetmesélés világát, hogy megérthessük, hogyan „működnek” hatásosan a történetek csapatokban és szervezetekben.

A foglalkozás eredményeként egy elkötelezett, együttműködő csapat jön létre, amely új szemmel lát majd mindent:

  • Hogyan hozzunk létre egy bizalomra épülő kultúrát, amely értékeli az egyént és a munkáját?
  • Hogyan formálja a történetünk a valóságot, amelyben élünk és dolgozunk?
  • Hogyan lehet a hasznunkra, illetve csapatunk vagy szervezetünk hasznára, ha „Transzformációs Sztori Vezetővé” válunk?

 


2013. november

 

A jelenlétünk tudatos használata – első lépés az énmárka építéshez

Előadó: Dorothy E. Siminovitch MCC
www.gestaltcoachingworks.com

Időpont: 2013. november 28. 09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

Dorothy E. Siminovitch , PhD, MCC nemzetközileg elismert coach és előadó, a Gestalt coaching úttörő személyisége. A Gestalt Coaching Works, LLC igazgatója, ICF Master Certified Coach, szervezeti vezetők, igazgatók és csoportok tanácsadója szerte a világon. Az isztambuli Eurasian Gestalt Coaching Program (EGCP) alapítója, társtulajdonosa és oktatója. 1996-ban megálmodta a Gestalt elmélet ötvözését a coaching gyakorlattal; ma Dorothyt tekintik a Gestalt coaching – a rendszerszemléletű coaching folyamat alapú megközelítése – úttörőjének.

Dorothy vezette az első ICF Gestalt coaching programot az Egyesült Államokban. Doktori fokozatát a Case Western Reserve University Szervezeti Magatartás Tanszékén szerezte. Egyéni és szervezeti coaching gyakorlata mélyen a Gestalt pszichológia elméletében és gyakorlatában gyökerezik, és kimagasló eredményeket ér el egyénekkel, csoportokkal és szervezetekkel. A tréning és fejlesztési lehetőségeket az Organization Development Network éves konferenciáján és az International Coach Federation konferenciáin mutatja be. Különösen kiválóan coacholja az ügyfeleket abban, hogyan fejlesszék hiteles jelenlétüket, hogyan érjenek el csúcsteljesítményt, hogyan térhetnek vissza a helyes vágányra kisiklást követően, valamint csoportos facilitáció és vezetés témájában.

Ön akár coach, akár HR szakember vagy üzleti vezető, a jelenlétének a minősége és az, mennyire hatékonyan „használja” önmagát („use-of-self”) alapvető minden tekintetben a másokra tett hatás szempontjából. Ezek kulcsfontosságú tényezők, amelyek hasonlóképpen működnek a piacon elérhető minden más márka esetében is, mivel a jelenlét befolyásolja a bizalom, a rezonancia és a lehetőség minőségét. A jelenlét azoknak a benyomásoknak az összessége, amelyeket másokból előhívunk; az én tudatos használatát pedig úgy írhatjuk le, mint az „adott pillanatban levést”, éberséget, a környezet pontos érzékelését, képességet, hogy kreatívan reagáljunk arra, amire önmagunknak vagy másoknak szüksége van. Ha valaki éber és kényszerítő jelenléttel rendelkezik, és tudatosan használja önmagát, ezt elismert sikertényezőnek tekinthetjük, amely adott esetben fontosabb lehet, mint bármely specifikus eszköz. Saját jelenlétünkről és arról, hogyan használhatjuk magunkat hatékonyabban, csak mások viszonylatában szerezhetünk ismereteket, mivel mindez azon mérhető, milyen hatást keltünk másokban. Konstruktív és számon kérhető környezetre van szükségünk önmagunk használatának a felfedezéséhez és gyakorlásához, miközben ismereteket szerzünk az általunk keltett „jelenlétről” is.

Az egynapos workshop során a résztvevők megismerkednek az „én” fenti kulcsfontosságú aspektusaival, amelyek kihatnak a coachingra, vezetésre és irányításra. Ezen a kísérleti workshopon bemutatjuk a jelenlét általánosan elismert aspektusait, valamint interaktív élményeket és visszacsatolást nyújtunk az Ön egyedi jelenlétének és tudatos énhasználatának a jobb megértéséhez.

Csatlakozzon hozzánk, hogy:

  • Megértse és fokozottabb tudatossággal tudja használni saját megkülönböztető hiteles jelenlétét,
  • Felfedezze, milyen hatást tesz másokra,
  • Megtapasztalja kísérleteken keresztül stratégiai énhasználatának eredményességét,
  • Működő stratégiákat sajátítson el saját erősségeinek a megélése és integrálása érdekében,
  • Tanuljon fejlesztési tevékenységeket, amelyek segítenek elérni Önnek a kívánt potenciált.

 


2013. november

Éves bérletesek részére ingyenes!

 

A Coach szakmai lehetőségei nárcisztikus vezetők esetében: A Mikor, A Hogyan és A Soha

Előadó: Dorothy E. Siminovitch MCC
www.gestaltcoachingworks.com

Időpont: 2013. november 28. 18:00-20:00

Dorothy E. Siminovitch, PhD, MCC nemzetközileg elismert coach és előadó, a Gestalt coaching úttö-rő személyisége. A Gestalt Coaching Works, LLC igazgatója, ICF Master Certified Coach, szervezeti vezetők, igazgatók és csoportok tanácsadója szerte a világon. Az isztambuli Eurasian Gestalt Coaching Program (EGCP) alapítója, társtulajdonosa és oktatója. 1996-ban megálmodta a Gestalt el-mélet ötvözését a coaching gyakorlattal; ma Dorothyt tekintik a Gestalt coaching – a rendszerszemlé-letű coaching folyamat alapú megközelítése – úttörőjének.

Dorothy vezette az első ICF Gestalt coaching programot az Egyesült Államokban. Doktori fokozatát a Case Western Reserve University Szervezeti Magatartás Tanszékén szerezte. Egyéni és szervezeti coaching gyakorlata mélyen a Gestalt pszichológia elméletében és gyakorlatában gyökerezik, és ki-magasló eredményeket ér el egyénekkel, csoportokkal és szervezetekkel. A tréning és fejlesztési lehetőségeket az Organization Development Network éves konferenciáján és az International Coach Federation konferenciáin mutatja be. Különösen kiválóan coacholja az ügyfeleket abban, hogyan fejlesszék hiteles jelenlétüket, hogyan érjenek el csúcsteljesítményt, hogyan térhetnek vissza a helyes vágányra kisiklást követően, valamint csoportos facilitáció és vezetés témájában.

A coaching világa tudatosan válik el a terápiás munkától. Ha viszont figyelembe vesszük, hogy sok vezető nárcisztikus tulajdonságokkal rendelkezik (pl. Deluga, 1997), a gyakorló coachok érdekes kérdésekkel kerülnek szembe:

  • Hogyan ismerjük fel és értelmezzük a nárcizmust a vezetésben?
  • Funkcionálisan hogyan jelentkezik a nárcizmus a vezetésben, illetve a munkakapcsolatokban?
  • Mikor jelent a nárcizmus problémát az egyén, mások vagy a szervezet számára?
  • Milyen lehetőségei vannak a coachnak, ha a nárcizmust felismerik és elfogadják?

 


2014. január

 

Az agykutatás legújabb eredményei a vezetés és a coaching szolgálatában

Előadó: Marcia Smythe
www.neuroleadership.com

Időpont: 2014. január 21. 09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

 

Marcia Smythe a NeuroLeadership Csoport európai vezetője. ICF okleveles coach több, mint 1500 coaching órával a háta mögött, és tapasztalt üzleti mentor; a Middlesex University által akkreditált posztgraduális „NeuroLeadership” programban is diplomát szerzett. Emellett mestertréner, akinek a szakterülete a coaching készségek, a kommunikáció, a változáskezelés, valamint a személyes motiváció és kiválóság. Coaching, mentori és tréneri tevékenysége mellett Marcia egy BBC televíziós sorozatot is vezetett az önbizalomról, a viselkedésváltozásról és a coaching segítségével elérhető eredményekről. Együtt dolgozik a közönségével; interaktív, dinamikus, eredeti és lelkes stílusban közvetíti számunkra az idegtudomány legfrissebb kutatási eredményeit. Mielőtt coach és mentor lett volna, Marcia több mint 30 éves igazgatósági szintű tapasztalatra tett szert; olyan szervezetekkel dolgozott együtt, mint a Hertz Corporation, a PWC és a Times Newspapers. Az állami és a magánszektorban, Európában és globális helyszíneken egyaránt dolgozik.

A következő évtizedben – coachként és mentorként – meg kell okosodnunk, ha újat akarunk mondani az ügyfeleinknek. Mindent tudni akarnak majd, érteni akarják, miért teszünk dolgokat, és mi az oka, hogy olyan interakciókat bonyolítunk másokkal, amilyeneket bonyolítunk. Az általam tartott foglalkozást az idegtudomány legújabb kutatási eredményeire építem, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek növeljék a hatékonyságukat – csak azáltal, hogy jobban ismerik az agyukat. Mi a NeuroLeadership Csoportnál azon dolgozunk, hogy a kemény tudományt az emberi teljesítmény javításának a szolgálatába állítsuk.

Tetszik vagy nem tetszik, a következő években egy még komplexebb világban fogunk élni – ahol határidőkkel és komplex problémákkal kell megküzdenünk, állandó nyomás alatt kell várakozáson felüli teljesítményt nyújtanunk. A csúcsteljesítmény elérésének a titka (vagy annak a titka, hogyan támogathatunk és segíthetünk másokat ugyanebben) nem az ember számítógépében, PDA-jában vagy okostelefonjában rejlik. Az Ön képességében rejlik, uralja-e legfőbb kincsét – az agyát. Megosztom Önnel, hogyan irányítsa saját agyának a kémiáját az optimális teljesítmény, elégedettség és siker érdekében. Azok, akik többet tudnak az agyról, és értik a gondolkodás vargabetűit és korlátait, produktívabbak a munkájuk és életük minden aspektusában, gyorsabban oldanak meg problémákat, nyugodtak maradnak nyomás alatt is, a változás élére állnak, és eredményesebben működnek együtt másokkal, illetve irányítják őket. Megismertetem Önökkel az idegtudomány emberi teljesítménnyel kapcsolatos legfrissebb kutatási eredményeit; hogyan szervezzék meg a napjukat az optimális produktivitás érdekében, hogyan alakíthatnak ki új stratégiákat a stresszes helyzetek kezelésére, hogyan gondolkodhatnak másképpen komplex problémákról, illetve hogyan oldják meg azokat, vagy hogyan érthetik meg a figyelem szerepét, és hogy az milyen szerepet játszik a teljesítményben. És nem utolsósorban megosztom Önökkel, hogyan tudják saját agyuk jobb megértésével hatékonyabban befolyásolni mások viselkedését.

A foglalkozás során megismerkedhetnek az idegtudomány legfrissebb kutatási eredményeivel (a vezető idegtudósok bizonyított kutatásai alapján), valamint a NeuroLeadership konferenciákon elhangzott újdonságokkal. A workshop előadásszerű lesz, vetítéssel és némi interaktív tanulással, amelynek során példákon kerülnek bemutatásra a „kemény” tudomány eredményei. Emellett mókás elemeket is tartalmaz – az agytudomány igen szórakoztató tud lenni, ha a tanultakat munkahelyi és személyes szituációkra alkalmazzuk.

 


2014. február

Utat a Géniusznak – Coaching a 21. században

Előadó: Myles Downey
www.theschoolofcoaching.com

Időpont: 2014. február 07.  09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

 

Myles Downey vezető gondolkodó és innovátor, kimagasló személyiség a coaching, tanulás és teljesítmény világában. Részese volt annak a csapatnak, akik az egyik első coaching vállalkozást inditották el Londonban 1987-ben. 1996-ban The School of Coaching (A Coaching Iskolája) néven megalapította az első olyan intézményt, ami coach képzéssel foglalkozott. Idén egy innovatív, autamizált web alapú coaching szolgáltatás bevezetésére ké-szül (coach nélküli coaching), ami által a coaching megfizethető és sokak számára elérhető szolgál-tatássá válik. Szintén ebben az évben indította el Myles az Utat a Géniusznak nevű nemzetközi kutatási projektjét, aminek segítségével összehozza a legjobb és legmélyebb kutatásokat és gyakorla-tokat az emberi kiválóság, teljesítmény és önkifejezés területéről. Myles Downey talán az “Effective Coaching” (Hatékony coaching) cimű könyve által vált leginkább ismertté, ami több, mint 35000 példányban kelt el. Egy olyan jövőképet lát maga előtt, ahol az egyének többet fektetnek az önkifejezés autonómiájába, ami újfajta szervezeti formákat fog megköveteleni annak érdekében, hogy az együttműködés irányába történő erőfeszítések még hatékonyabbak és jobban megtérülők lehessenek. Szintén beszél arról a jövőről, ahol a web alapú támogatási rendszer dominál. Itt helye van ugyan a coachingnak, de ahhoz annak előbb meg kell újulnia.

Két témája van a workshopnak:

  • Az egyik a 21. század világa, különös tekintettel a munka területére: miben különbözik finoman, de markánsan az előző évszázadtól, miképpen kell a coachingnak sokkal többet tennie, mint egy-szerűen csak alkalmazkodni, meg kell újúlnia annak érdekében, hogy be tudja váltani az igéreteit.
  • A második téma az “Utat a Géniusznak” kezdeményezés. Ez azt mondja, hogy mindannyiunk számára rendelkezésre áll a Géniusz, utat lehet találni hozzá. Sokunk számára ez a felismerés legalább annyira bénító, és megdöbbentő, mint amennyire izgalmas is.

Ebben a workshopban:

  • Képet kap a munka világában alakuló változásokról,
  • Rálátást nyer arra, hogy a coaching miért és mikor nem működik,
  • Megismer egy a 21. századhoz illeszkedő coaching modellt,
  • Többet megtud az “Utat a Géniusznak” kezdeményezésről és annak a munkájára mért lehetséges hatásairól,
  • Betekintést nyer a saját, egyedi “Géniuszába”,
  • Új eszközöket és technikákat ismerhet meg a web alapú támogatási rendszer dominál. Itt helye van ugyan a coachingnak, de ahhoz annak előbb meg kell újulnia.

 


2014. február

A következő február 27.-28.-i CHN workshopra az a jellemező, hogy egy helyett kettőt, kettő helyett négyet kap, aki eljön a képzésre.

Egy helyett kettő előadó lesz ezen a két napon mivel Ann Alderhez csatlakozik férje is dr Geoff Cox, aki az RSVP Design Ltd. társ tulajdonosa és tervezési igazgatója. Geoff 30 év tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik a felnőtt tanulás és képzés terén és az RSVP Design brit cégnél az ő vezetése alatt hatalmas kreativitással és fantáziával, a modern technológiát is felhasználva állítanak össze és szabadalmaztatnak a tapasztalati tanulást előmozdító egyedi eseményeket és erőforrásokat, gyakorlatokat és feladatokat.

A két önálló CHN nap 2 téma helyett 4 témát ölel fel.

A két napot az fűzi össze, hogy ugyanaz az előadó páros tartja, de külön – külön témában, sőt két nap alatt 4 különböző témát fedünk le:

február 27.:
délelőtt: motiváció növelés
délután: kommunikáció fejlesztés

február 28.:
délelőtt: konfliktus kezelés
délután: együttműködés erősítés

Az előadó célja 10 – 12 tapasztalati tanulási elem/feladat/gyakorlat bemutatása, kipróbálása a két nap alatt.

Az elméleti síkon szó lesz a saját készségek fejlesztéséről és, hogy mások fejlődését hogyan tudjuk előmozdítani. Különböző tanulási modellek és elméletek is megvilágításra kerülnek, de a hangsúly a tapasztalati tanuláson van. Csak az jöjjön, aki készen áll kipróbálni, megtapasztalni mindazt, ami a tanulást, a fejlődést a fent említett területeken segíti, az egyénből a legtöbbet hozza ki saját fejlődése érdekében.

Dr Geoff Cox a workshop végén – és alatta is a szünetekben – rendelkezésre áll, hogy egyéni és egyedi kérdéseinkkel megkeressük, hogy segítsen kiválasztani és/vagy összeállítani kinek – kinek a kihívásaira válaszoló tapasztalati tanulási/képzési feladatot.

 

 

A tapasztalati tanulás és szempontjai

Előadó: Ann Alder
www.rsvpdesign.co.uk

Időpont: 2014. február 27. 09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

 

Ann Alder tapasztalt és ügyes facilitátor, coach és tapasztalati tanulás-tervező. Dolgozott az oktatásban tanárként, tanár-trénerként, felnőtt oktatóként és vezető-fejlesztési tanácsadóként. Társtulajdonosa az RSVP Design Ltd.-nek, egy sikeres kereskedelmi tanulás-tervezési vállalkozásnak. Ann dolgozott nemzetközi vezetőkkel, menedzserekkel, trénerekkel és facilitátorokkal, ahol továbbfejlesztette a kommunikáció, az interperszonális készségek, csapatmunka és vezetés terén szerzett kompetenciáit. Nemrég coachként dolgozott az IMD-nél, Svájcban, és egy nemzetközi csapatban, amely management tréninget tartott az Egészségügyi Világszervezetnél. Trénereket és facilitátorokat képzett Európában és Kínából, Tajvanról, Törökországból, az Egyesült Államokból, Sri Lankáról, Brazíliából és Kuvaitból, valamint tapasztalati tanulási workshopokat vezetett konferenciákon, többek között az Egyesült Államokban az ASTD-nél és az Egyesült Királyságban a CIPD-nél és a World of Learningnél. Ann a szerzője a „Pattern-Making, Pattern Breaking” című könyvnek, amely gyakorlati útmutató a tanulás tervezéséhez és facilitálásához és a tapasztalati tanulás módszereinek a magatartásbeli változás támogatására való alkalmazásához (Gower 2010).

A workshopon Ann egy egyszerű modellt mutat be a „gazdag környezet aktív tanuláshoz” („Rich Environments for Active Learning”, REALS) létrehozására. A modellt eredetileg az e-learning területén dolgozták ki, de mára elismerik, mint a tanulás és ismeret-megtartás javításának hatásos eszközét a személyes tréning és fejlesztés során. A program a – kooperatív, tanulócentrikus, problémaalapú és alkotó tanulási metodológiák alkalmazásán alapuló – elmélet rövid bemutatásával kezdődik. Ezt követően a résztvevők megismerkednek egy sor gyakorlati tevékenységgel a tapasztalati tanulás területéről, amelyeket a négy ismert felnőtt tanulást támogató metodológia alkalmazásával terveztek.

A tevékenységeket az elmúlt 20 évben az RSVP Design Ltd. szakemberei által kifejlesztett tanulási eszközök tárából válogattam. Az ügyfelek igényén és a tanulási elmélettel kapcsolatos alapos kutatásokon alapulnak; hatékonyságukat a REALS elvek figyelembe vétele szavatolja:

  • Kooperatívak (a tanulás csoportokban történik, a résztvevők együtt élik át a tanulási élményt),
  • Tanulócentrikusak (a tanulók igényei és érdeklődése szempontjából igazán fontos magatartásokra és készségekre összpontosítanak),
  • Problémaalapúak (megkövetelik a tanulóktól, hogy együtt dolgozzanak egy olyan probléma megoldásán vagy feladat teljesítésén, amelynek ismeretlen a megoldása),
  • Alkotó jellegűek (a tanuló múltbéli és jelenlegi tapasztalataira építenek, és ezeket az újonnan elsajátított ismeretekhez kapcsolják).

Ezek a tevékenységek számos team problémamegoldó feladatot és kreatív, vizuális erőforrást tartalmaznak. A workshop során Önnek lehetősége nyílik átélni a tevékenységeket, megtanulhatja, hogyan számoltassa be a munkatársait az elvégzett tevékenységekről specifikus és fontos tanulási eredmények elérése érdekében, és mérlegelheti, hogyan forgathatja vissza ezt a tudást a munkahelyén vagy a közösségben.

Az egynapos workshop során Ön:

  • Megértheti a felnőttoktatást támogató egyes alapelveket,
  • Kiválaszthat és megtervezhet a fenti elveket gyakorlatba átültető tanulási tevékenységeket,
  • Megismerkedhet bevált tevékenységekkel, amelyek tanulási programok és képzési környezetek széles körébe közvetlenül beilleszthetőek,
  • Bővítheti a KOLB tapasztalati tanulás ciklussal kapcsolatos tudását, illetve megtapasztalhatja azt működés közben.

 


2014. február

A kommunikáció és a kreatív gondolkodás fejlesztése tapasztalati tanulással

Előadó: Ann Alder
www.rsvpdesign.co.uk

Időpont: 2014. február 28. 09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

Ann Alder tapasztalt és ügyes facilitátor, coach és tapasztalati tanulás-tervező. Dolgozott az oktatásban tanárként, tanár-trénerként, felnőtt oktatóként és vezető-fejlesztési tanácsadóként. Társtulajdonosa az RSVP Design Ltd.-nek, egy sikeres kereskedelmi tanulás-tervezési vállalkozásnak. Ann dolgozott nemzetközi vezetőkkel, menedzserekkel, trénerekkel és facilitátorokkal, ahol továbbfejlesztette a kommunikáció, az interperszonális készségek, csapatmunka és vezetés terén szerzett kompetenciáit. Nemrég coachként dolgozott az IMD-nél, Svájcban, és egy nemzetközi csapatban, amely management tréninget tartott az Egészségügyi Világszervezetnél. Trénereket és facilitátorokat képzett Európában és Kínából, Tajvanról, Törökországból, az Egyesült Államokból, Sri Lankáról, Brazíliából és Kuvaitból, valamint tapasztalati tanulási workshopokat vezetett konferenciákon, többek között az Egyesült Álla-mokban az ASTD-nél és az Egyesült Királyságban a CIPD-nél és a World of Learningnél. Ann a szerzője a „Pattern-Making, Pattern Breaking” című könyvnek, amely gyakorlati útmutató a tanulás tervezéséhez és facilitálásához és a tapasztalati tanulás módszereinek a magatartásbeli változás támogatására való alkalmazásához (Gower 2010).

A tapasztalati tanulási módszerek lehetőséget kínálnak arra, hogy az elsajátított készségeket és új magatartásformákat biztonságos és támogató tanulási környezetben gyakoroljuk és finomítsuk. Ezen a workshopon Ann az alábbi két konkrét készségtárat járja körül az RSVP Design által kidolgozott számos tanulási gyakorlat segítségével:

  • Kommunikációs készségek
  • Innovációs és kreatív gondolkodási készségek

A délelőtt során a kommunikációs készségekre koncentrálunk. Először megvizsgáljuk, mit értünk sikeres kommunikáció alatt, és praktikus gyakorlatok segítségével hogyan fejleszthetjük a kommunikációs készségeket a csoportokon belül és a csoportok között.
Néhány egyszerű bevezető feladatot követően a résztvevők megismerkednek a Colourblind® nevű tanulási eszközzel, az RSVP Design legsikeresebb, nemzetközileg elismert módszerével. A Colourblind® megvizsgálja azokat a folyamatokat, melyek célja az egységes értelmezés, valamint a felelősségvállalás azért, hogy a kommunikációnkat úgy alakítsuk, hogy üzeneteink a szándékainknak megfelelő módon érjenek célt! Ezt az eszközt sikerrel alkalmazták a vezetőfejlesztés terén nemzetközi üzleti iskolákban, légiforgalmi irányítók képzésére, valamint multinacionális szervezeteknél a kultúraközi kommunikáció problémáinak feltárására és eredményes vezetői készségek fejlesztésére.

A délutáni szeminárium témája a    kreatív gondolkodás és az innovatív problémamegoldás. A résztvevők számos rövid, kihívást jelentő és szórakoztató gyakorlatot ismernek meg, amelyek arra ösztönzik a tanuló-kat, hogy másként gondolkozzanak, megkérdőjelezzék meglévő feltételezéseiket, többféle ötletet alkossa-nak, és új megoldásokat dolgozzanak ki. A gyakorlatok egy részét az RSVP Design Ltd. forgalmazza, míg számos feladat csupán minimális erőforrást és egyszerű alapanyagokat igényel. Készen is kapható.

A workshop résztvevői:

  • Megismernek számos olyan, egyszerűen előkészíthető és lebonyolítható gyakorlatot, melyek lehetővé teszik a tanulást végző személyek számára a kommunikációs és kreatív gondolkodási készségek gya-korlását
  • Ösztönzést kapnak saját kreatív erőforrásaik fejlesztésére
  • Megkapják az RSVP Design egyik innovatív eszközét a saját programjaikon történő használat céljából.

 


2014. március

Challenging coaching – kihívásokkal teli coaching: A hagyományos coachingon túl:
a FACTS modell

Előadó: John Blakey PCC
www.challengincoaching.co.uk

 

John az Egyesült Királyság vezető executive coachainak és igazgatósági szintű tanácsadóinak az egyike, aki számos vezérigazgatóval és MD-vel dolgozott az elmúlt években Európában, Ázsiában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban. Olyan szervezeteknél coacholt vezetőket, mint a British Airways, a BBC, a Kelloggs, az FSA, a Jones Lang LaSalle és a Telenor AS. Vállalati karrierje során nemzetközi ügyvezető igazgató majd később coaching igazgató volt a Logica plc-nél, amely utóbbi tisztség az első ilyen típusú poszt volt egy FTSE100 cégnél. Az 1990-es években tanácsadási igazgató volt a Team121 Ltd.-nél, az Egyesült Királyság egyik leggyorsabban növekvő magánvállalkozásánál. Rendszeres sztár előadó üzleti konferenciákon; második könyvéről, az Ian Dayjel együtt jegyzett „Challenging Coaching”-ról cikkek jelentek meg a Sunday Timesban, a Guardianben és a Financial Timesban. MSc. fokozatot szerzett az információs rendszerek témájában, ezenkívül MBA diplomával és az International Coach Federations PCC képesítésével rendelkezik. A kulturális hatások széles skálája érvényesül John munkájában, többek között a t’ai chiban való jártassága, keresztény hite, a rendszerben való gondolkodás iránti szenvedélye, valamint az olimpiai sportok terén kifejtett széles körű coaching tevékenysége. Nemrég doktori tanulmányokat kezdett az Aston Business Schoolban, ahol a vezetők coachingjára és fejlesztésére összpontosítja kutatási tevékenységét, hogy megfelelhessenek a 21. századi üzleti világ által támasztott változó követelményeknek.

Ezen az interaktív workshopon John Blakey PCC, a „Challenging Coaching: Going beyond traditional coaching to face the FACTS” társszerzője a coaching munka során fellépő kihívás-szint fokozásának új és üdítő megközelítését mutatja be. John megdönthetetlennek tartott coaching elveket – mint például az utasítások mellőzése, rapport építése, vagy hagyni, hogy a coacholt egyén határozza meg a tárgyalt témákat – vesz górcső alá; megkérdőjelezi ezek relevanciáját a 21. századi üzleti környezetben, ahol az egész szervezet igényeinek kell érvényesülniük elsősorban, és nem a konkrét vezető egyéni óhajának.

 

Videoklipek, esettanulmányok és releváns pszichológiai elméletek felhasználásával John részletesen bemutatja a munkatársával, Ian Dayjel közösen kidolgozott FACTS coaching modellt, amely a visszacsatolásra, számonkérhetőségre, merész célokra, feszültségre és rendszerben való gondolkodásra (Feedback, Accountability, Courageous goals, Tension, Systems thinking) összpontosító praktikus és pragmatikus megközelítést kínál. A workshop az Ian Dayjel közösen az ICF 2012. évi globális konferenciáján Londonban megtartott foglalkozásra épül, amely a közönség szavazatai alapján a konferencia egyik legjobb előadása volt. A résztvevőknek lehetőségük lesz számos stimuláló feladaton keresztül a gyakorlatba is átültetni, megélni az elméletet, valamint egy egyedülálló önértékelő kérdőív segítségével felmérni saját „challenging coaching” készségeiket.

A workshop végére a résztvevők:

  • Értékelni tudják a „challenging coaching” stílusok relevanciáját a jelenlegi kaotikus és komplex üzleti környezetben.
  • Fokozottabb tudatossággal tudják alkalmazni saját coaching stílusukat, illetve megtudják, milyen szintű kihívást jelent a jelenlegi stílusuk.
  • Választ kapnak a szerzőtől a FACTS coaching modell illetve a „challenging coaching” megközelí-tés bármely aspektusára vonatkozó kérdéseikre.

A workshop különösen a tapasztalt coachok, vezetők és a coaching módszerek más alkalmazói számára lehet érdekes, akik már elsajátították a coaching alapelveit, de szeretnék coaching készségeiket egy magasabb szintre emelni.


Esti program

 

Coaching leckék az olimpia sportvilágából

90 perces workshop

Előadó: John Blakey PCC

Időpont: 2014. március 20., 17:00-18:30

 

John megosztja velünk azokat a leckéket, melyeket az olimpiai érmet szerzett, brit sportolók és edzőik coachaként tanult meg tíz évnyi munkája során. Olyan gyakorlati tippeket, eszközöket és best practice eseteket mutat be konkrétan a sportcoaching világából, amelyek az üzleti coaching világában is alkalmazhatók. A workshop során John a brit UK Sport Elite Coaching Programme nevű program keretében az olimpiai dobogós helyen végzett Katherine Grainger, Sarah Winckless és Alan Campbell evezős bajnokok coachaként, valamint a krikett, a sportlövészet és az evezős sportágak edzőinek coachaként szerzett tapasztalatából merít. Az est során olyan témákat járunk körbe, mint a célkitűzés, a reziliencia, a teljesítménymérés, a stresszkezelés és a csapatmunka – ezek a XXI. század üzleti vezetői és üzleti coachai számára is lényeges fókuszterületek.

Ára: 8.500Ft  (Főállású coachoknak 10% kedvezmény)

 

 


2014. április

 

Appreciative Inquiry (AI)

Előadó: dr Stefan Cantore

Időpont: 2014. április 10. 17:00-20:00

 

Kihasználva az alkalmat, hogy Stefan előad az IBS & CHN Vezetői Akadémián, felkértem, hogy a Coaching Határok Nélkül keretében másnap április 10.-én 17 órától Appreciative Inquiry témában tartson egy 3 órás képzést.
Hogyan és mikor tudjuk az AI módszert alkalmazni, hogyan tud ez önismeretben, motivációban és változás támogatásában segíteni nekünk és ügyfeleinknek.
Rövid idő alatt intenzív képzés a célom és persze, hogy gyakorlati példákon keresztül megtanuljuk alkalmazni azt, amit itt hallunk.

Tervezett témák:

  • „Appreciative Inquiry” (AI) módszer bemutatása, a pozitív megközelítés előnyei
  • a pozitívumokra épülő szemlélet alkalmazása a csapatépítésben, a változás és válságmenedzsmentben, gazdasági válságban és konfliktus helyzetben
  • az AI alkalmazása, menedzsment és leadership fejlesztésekor
  • a pozitív pszichológia a coach típusú vezetés képzésben
  • AI módszerek használata a motivációban, a vállalati együttműködésben és az egész szervezetben

Részvételi díj: 9 000Ft + ÁFA
Helyszín: Ericsson székház, Science Park, Budapest, Irinyi József utca 4-20.


2014. április

Teljesítmény az olimpiai érmek és az üzleti világ tükrében

Előadó: Keith Antoine – a sport coach
www.3rdleg.co.uk

Időpont: 2014. április 16. 09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

Keith egy minden eddigitől különböző perspektívát nyit a teljesítménymenedzsment terén. Keithnek, aki az üzleti élet mellett a nemzetközi sport világában is járatos, nagyon praktikus a coaching stílusa, és miközben nem hagyja figyelmen kívül a teljesítményt, kellőképpen elismeri az egyént is, aki a teljesítményt nyújtja. Függetlenül attól, hogy 1 vagy 100 emberrel dolgozik, a különböző szerveze-tek igen eredményesnek találják a stílusát.

Távközlési karrierjét követően Keith 20 éve tevékenykedik coachként az üzleti világban, amelynek során helyi és multinacionális vállalatokkal egyaránt dolgozott minden kontinensen. Az elmúlt 22 évben 14 nemzetközi atlétikai csapat mellé választották meg coachnak, 4 paralimpiai játékon vett részt, és több, mint 20 nemzetközi atlétát, ezek között több olimpiai szintű sportolót coacholt; jelenleg személyes coach 3 paralimpikon / világrekorder mellett.

Keith intervenciói túlmutatnak a puszta coaching tevékenységen; a készségek fejlesztésére és alkalmazására összpontosítja figyelmét a kívánt szervezeti eredmények elérése érdekében. Sok szervezet számára ez a vezetők képességének a javítását jelenti a hatékony célkitűzés, a teljesítménymenedzsment, az emberek fejlesztése, a hatékonyság ösztönzése, kihívást jelentő beszélgetések kezdeményezése, utánpótlás-tervezés, és sok más téren.

A nemzetközi sportolók coachingja során szerzett több mint 20 éves tapasztalattal a háta mögött Keith megmutatja a résztvevőknek, hogyan használhatják ugyanezeket az elveket saját céljaik elérésére.

Tudjuk, hogy egy atlétának hatalmas lelkierőre van szüksége ahhoz, hogy kisétáljon 80 ezer ember elé, miközben egyetlen egy esélye van arra, hogy azt a jó teljesítményt nyújtsa, amire már 4 éve készül. Hol tudná Ön vagy a csapata alkalmazni ezt az ellenállóképességet?

Ennyi változó mellett, hogyan biztosíthatjuk a sikerünket 2016-ban Rióban?

A workshop során az alábbi kérdésekre keressük a választ:

  • Mi számít többet, a coaching vagy a teljesítmény?
  • Mik a sportban végzett coaching tevékenység tanulságai?
  • Mi segít igazán az embereknek ezeknek a készségeknek a fejlesztésében?
  • Mi az elvárás az emberekkel szemben, amikor a tanultak alkalmazásáról van szó?
  • Hogyan növelhetjük legjobban folyamatosan a teljesítményt nyújtó emberek tudatosságát?
  • Hogyan növelhető a lelkierő?
  • Mitől lesz sikeres egy terv?

A workshop stílusa interaktív, reagálásra késztető és gondolatébresztő, egyúttal koncentrált és könnyed; szeretném, ha sok kérdéssel érkeznének, és a tanulás mellett jól is éreznénk magunkat.

„Alig várom, hogy találkozzam Önökkel, és együtt dolgozhassunk.”

 

 

 


2014. május

Vezetői jelenlét

Előadó: Lisa Bloom
www.story-coach.com

Jelentkezés – Lisa Bloom

Időpont: 2013. május 16. 09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

Helyszín: UniCredit Bank Hungary Zrt. Központ: 1054 Budapest, Szabadság tér 5-6.

 

Nemcsak vezetőknek fontos a Vezetői Jelenlét – Leadership Presence, hanem mindenkinek, aki hitelesen meg akarja mutatni magát a saját valóságában, aki kommunikálni akarja személyes értékét és erősségét, aki kiáll prezentálni vagy akármilyen rövid hozzászólásra egy értekezleten vagy baráti társaságban. Mert tudjuk, hogy számít, hogy hogyan látják és ítélik meg a vezetőt, az embert és mind e közben ő hogyan érzi magát és éli meg a szereplését. Erről szól a Vezetői Jelenlét, ami valahol a kommunikáció, personal branding – énmárka és az önismeret keveréke ötvözve prezentációs technikákkal. Kutatások támasztják alá, hogy a coaching megbízások több mint 70%-ban ez (is) az a terület, ahol a vezető fejlődni szeretne. Vezetőknek a tovább lépésükhöz szükséges ebben elmélyedni, míg coachoknak, tanácsadóknak pont azért, hogy a vezetőket, ügyfeleiket támogatni tudják ezen a területen.

Kommunikációs szakmai előéletemből is kiindulva fontosnak tartom a Vezetői Jelenlétet, sokat dolgozom ezen a területen, de még többet akarok tanulni róla. Ezért hívtam Lisa Bloomot vissza hozzánk, hogy egy különleges plusz CHN workshop keretében csak erről beszéljünk.
Lisa tavaly októberben járt már nálunk.

Akkor készült vele ez a FIGYELŐ-ben Izsák Norbert tollából megjelent interjú:
“A mesékben más szabályok vannak”

A nap folyamán a résztvevők megismerik a kiemelkedő vezetői jelenlét kialakításához szükséges elemeket.

Részvételi díj: ez plusz program: CHN bérleteseknek 20 000Ft + ÁFA, DE ezért egy vendéget hozhatnak magukkal (pontosan az a konstrukció, mint Myles Downey plusz CHN programja esetében), a 4 alkalmas bérlet szabadon felhasználható.
Részvételi díj: 26 000Ft + ÁFA

Ajánlás:

Lisa Bloom, Vezetői Jelenlét
Már kíváncsian várom, hogy ezúttal mit hoz magával Lisa a 2014.május 16-ai Vezetői Jelenlét témájú workshopjára.
Először 2013.októberében találkoztam  Lisa Bloom-mal a Sztori-coaching programján – a Coaching Határok Nélkül programsorozat keretében.
Lisa Bloom magával ragadó előadásmódjával és kreatív, színes személyiségével rendkívül inspiráló módon mutatta be számomra, hogyan alkalmazza hitelesen a történet-mesélést üzleti környezetben, coaching és team coaching helyzetekben. Elmondása, tapasztalatai szerint rendkívül fontos, hogy egy vezető hitelesen és hatásosan tudjon történteket előadni , és hogy minden vezető megtalálja a személyes történetét, amelyet hitelesen tud átadni környezetének, szerinte a hatásos történetek akár teljes cégek életét is képesek pozitívan megváltoztatni. Lenyűgöző volt látni, hogy Lisa milyen könnyedséggel és természetességgel képes mélyen bevonni, és mélyebb szinten is összekötni hallgatóságát az aktuális élménnyel.
Vezetői tapasztalatom alapján és coachként is fontosnak tartom a Vezetői Jelenlét tudatos fejlesztését; így annak tudatosítását például, hogy hogyan akarjuk vezetői személyes értékeinket kommunikálni kollégáink felé, milyen képet akarunk mutatni magunkról, és hogyan tehetjük ezt meg hiteles módon.

A Vezetői Jelenlét téma izgalmas és inspiráló folytatása Lisa előző programjának, így szívből ajánlom Lisa Bloom-ot és workshopját minden vezetőnek és minden szakembernek, aki vezetőkkel dolgozik.

 

Tóth Tímea Lilly
vezetői coach, business coach, life coach, ACC
team coach & csoport coach
transz perszonális pszichológus
Mobil: +36-30/ 9147-678
info@blueside.hu
www.coaching.info.hu

 

 


2014. június

Mentoring és tehetséggondozás

Előadó: Prof. David Clutterbuck
www.davidclutterbuckpartnership.com

Időpont: 2014. június 18. 09:00-16:00 (Regisztráció: 08:30)

David vendégprofesszorként coachingot és mentoringot tanít a Sheffield Hallam és az Oxford Brookes egyetemeken, valamint külső vizsgabiztos az Ashbridge Business School coaching MBA programjában. Az European Mentoring & Coaching Council társalapítója és jelenleg speciális követe; ő honosította meg Európában a strukturált (támogatott) mentorálás koncepcióját több mint 30 évvel ezelőtt, valamint sheffieldi kollégáival ő dolgozta ki a mentorálás fejlesztési modelljét, ami most nemzetközileg – az Egyesült Államokat kivéve – a legelterjedtebben alkalmazott modell, és kulcs-fontosságú szerepet játszott a fejlesztési coaching kialakulásában. 55 könyv szerzője, amelyek mintegy egyharmada coaching és mentoring témával foglalkozik. Klasszikus műve, az „Everyone needs a mentor” (1985) hamarosan az ötödik kiadást éri meg. Davidet választották meg elsőként „Coaching at Work Mentor of the Year”-nek, valamint 15. a „HR most influential” listán. Sir John Whitmore után ő a második a legjobb executive coachok Sunday Independent által összeállított rangsorában.

Folyamatos kutatási programja keretében David a coaching és mentoring bevált gyakorlatainak az alapjait vizsgálja, és állandóan hívják előadónak nemzetközi konferenciákra. Szervezetek ezreinek segített világszerte mentoring és coaching képességeik kialakításában. Anglia Berkshire megyéjében él, ahol változatlanul aktív szerepet játszik a tanulási nehézségekkel és/vagy autizmussal küzdő fiatalok társadalmi befogadásának a támogatására (részben általa) létrehozott jótékonysági intézményekben. Szenvedélyesen hisz a párbeszéd erejében és a folyamatos tanulás előnyeiben, és igyekszik is ezek az elvek szerint élni, amennyiben évente legalább egy új kihívást keres magának. Ez lehet bármi, az ejtőernyőzéstől kezdve a stand-up komédiáig!

A fejlesztési mentorálás a modern coaching számos gyökereinek az egyike. Emellett az egyik leghatásosabb eszköz, amellyel segíthetünk embereknek megérteni és tudatosan alakítani karrier-elképzeléseiket, és amellyel támogathatjuk őket közép- és hosszú távon személyes és karriercéljaik elérésében. A modern szervezetek tehetséggondozási stratégiájának elengedhetetlen eleme a mentoring.

Ezen a kihagyhatatlan workshopon David Clutterbuck azt a kérdést vizsgálja, mitől lesz eredményes a mentoring vagy az adott mentoring program, valamint ezzel összefüggésben, hogy a szervezeteknek radikálisan változtatniuk kell a tehetség azonosításával, megtartásával és fejlesztésével kapcsolatos jelenlegi gyakorlatukon. A workshop David a mentoring gyakorlatával kapcsolatos 30 éves kutatómunkája mellett gyakorlati tapasztalatából is merít, amelyet a cégek ezreinek egy fenntartható mentoring képesség megteremtésében történő segítségnyújtása során szerzett szerte a világon; valamint a tehetséggondozás és utánpótlás-tervezés korszerű gyakorlatával kapcsolatos hatéves intenzív kutatásából is. Többek között az alábbi kérdéseket vizsgáljuk:

  • A mentoring két fő modelljének (szponzorálás és fejlesztés) az eredete, valamint a fejlesztési mentoring és a fejlesztési coaching közötti különbségek és hasonlóságok.
  • Mi a bevált gyakorlat a mentoring programok tervezésére és támogatására?
  • Eredményes mentorok és mentoráltak: készségek, szerepek és magatartás a legújabb kutatási eredmények tükrében.
  • Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet az e-mentoringból?
  • Mi az oka, hogy a tehetséggondozás hagyományos megközelítései az ellenőrzésnek és hatékonyságnak csak illúzióját nyújtják?
  • Mi a coaching és mentoring szerepe a tehetséggondozás és munkatárs-fejlesztés komplex rendszerszintű megközelítését alátámasztó tanulási dialógusokban?
  • Hogyan kapcsolható egymáshoz a coaching, a mentoring és a tehetséggondozás a mai világban?

 

Várunk mindenkit a fentiekben meghirdetett programokra, aki a coaching, a vezető fejlesztés és a vállalati coaching kultúra terjesztése iránt érdeklődik vagy L&D területen dolgozik és fogékony a coaching szakma új, nemzetközi irányzataira. A Coaching Határok Nélkül programjain való részvétel coach képzésnek minősül. Ennek értelmében – igény esetén – minden egyes workshop után részvételi igazolást adunk ki.

Az előadások angol nyelven, szinkrontolmácsolással történnek.

Von Bartheldné Ábri Judit MA, MCC
executive coach, coach tréner, vezetőfejlesztő

Elérhetőségeim:
You can find me:

Mobil: +36 30 942 2419
E-mail
Facebook
Linkedin
Skype: judit.abri

 

 

Hiszek a folyamatos tanulásban, hisz ez a fejlődés záloga. A CHN friss nemzetközi tudással ezt támogatja. Coachként, vezetőfejlesztőként is ügyfeleimnek ezt adom tovább.
Tanuljunk együtt a CHN programjain!

Jelentkezz programjainkra, képzéseinkre!

7 + 4 =