MINDFULNESS A MUNKAHELYEN ÉS A COACHING SORÁN
KÉPZÉS LIZ HALLAL ÉS ÁBRI JUDITTAL


Mindfulness – tudatos jelenlét és együttérzés, a munkahelyen és a coaching során

A következő csoport: 2017. szeptember 27.-28.

Előadók/trénerek:
Liz Hall – 
Coach | Író és szerkesztő | Előadó | Tudatos jelenlét (Mindfulness) oktató – http://www.lizhallcoaching.com
Ábri Judit MA, PCC, coach, CHN alapítóCHN jelentkezés 150px

“Végtelenül hálás vagyok, hogy a Mindful coach képzés során találkoztam Judittal, akinek szívügye, hogy elérhetővé tegye a külföldön már bevált és támogatott eszközök, módszerek elsajátítását itthon is. Liz Hallal töltött két napot teljes varázslatként éltem meg! Csodálatos személyisége olyan hátteret biztosított, ahol saját megélésen keresztül tapasztalhattam meg a mindfulness technika alkalmazását és hatásait. A gyakorlatokat és az elméleti információkat megfelelő arányban építette bele az oktatásba, így a két nap alatt minden kérdésemre választ kaphattam. Szívből ajánlom a képzést mindenkinek, aki szeretne fejlődni, és továbbképezni magát, valamint azoknak a szakembereknek, akik egy külföldön már bevált, kutatásokkal alátámasztott és elfogadott mindfulness technikát építenének be a saját vállalatuk mindennapjaiba, és tennék ezzel sokkal sikeresebbé azt, példát mutatva ezzel a partnereknek és versenytársaknak. Legfőképpen pedig azoknak a coachoknak és segítőknek, akik hisznek abban, hogy tudatos jelenléttel sokkal boldogabb, elfogadóbb és együttérzőbb életet és munkakörülményeket teremthetünk.”

Fárbás Andrea Anna
Coach, Theta Healing© instruktor és konzulens

Mi jár a kedves olvasó / érdeklődő fejében most, miközben ezen sorokat olvassa? Lehet, hogy arra figyel amit olvas, ám az is lehet, hogy közben már valami egészen más foglalkoztatja?
Elménk hajlamos a csapongásra: kutatások szerint ébren töltött időnk 47 százalékában gondolataink elkalandoznak attól, amit teszünk: akár munka közben – akár egy coaching ülésen – vagy bármely hétköznapi élethelyzetben…
Mi lehet ennek az ára? És mit adhat nekünk a tudatos jelenlét – mindfulness, ha elsajátítjuk?
A jelen pillanat felé fordított tudatos figyelem:

  • csökkentheti különböző érzelmi, pszichológiai problémák kialakulásának a valószínűségét,
  • erősítheti az immunrendszert,
  • segítheti a stresszhelyzetekkel való megküzdést,
  • hozzájárulhat egy jobb életminőséghez.

Mi is az a mindfulness?
Szándékosan irányított, ítélkezésmentes fókuszálás a jelen pillanatban egy választott területre, működésre, cselekvésre, folyamatra, érzelemre, képre …..
A létezés, a cselekvés egyfajta választott módja, ahol a kíváncsiság és megfigyelés is jelen van egyidőben.
Elmefejlesztő módszer, amelyet az elmúlt 40 év tudományos kutatási eredményei igazoltak.
Természetes, velünk született emberi képesség, amely továbbfejleszthető és elengedhetetlen a mai világban. Ha megtarjuk a fókuszált figyelmünk akkor nem tudunk más miatt aggódni egyidőben.

chn_liz_hall_workshop_3Liz Hall a Coaching at Work magazin (www.coaching-at-work.com) szerkesztője és társtulajdonosa, a Mindful Coaching (Kogan Page, 2013) című könyv szerzője, valamint a Coaching krízis és átalakulás idején (Coaching in Times of Crisis & Transformation, Kogan Page, 2015) c. könyv írója és szerkesztője. Ezen kívül különböző könyvek egyes fejezeteinek szerzője, mint például Tudatos jelenlét a szervezetekben (Mindfulness in Organisations, Cambridge University Press, 2015), és Coaching mesterfokon (Mastery in Coaching, Association for Coaching/Kogan Page, 2014).

Időpont: 2017. szeptember 27.-28.     9.00 – 17.00

Egy olyan világban:

  • ahol a VUCA (Volatile, Uncertain, Complex and Ambiguous – ingatag, bizonytalan, összetett és félreérthetően többértelmű) annak a kifejezésévé vált, hogy „őrült ez a világ”,
  • ahol a stressz megelőzi a csont- és izombetegségeket és a hiányzások legfőbb oka,
  • azt tapasztaljuk, hogy sok vállalat, csapat és egyén küszködik emiatt, ahelyett, hogy prosperálna.

Ilyenkor hasznos a tudatos jelenlét alkalmazása.

Liz Hall Mindfullness tréningjéről
Coaching tanulmányaim során számomra eddig a legnagyobb AHA élményt Liz Hall Mindfulness tréningje adta.
Én már mintegy 10 éve keresem fejlődésem útját, és korábban számomra a meditáció és az NLP volt az a két módszer, ami szisztematikusan egybefoglalta a számomra fontos és hasznos tudást. Ezeket coaching tanulmányba egy darabig nem tudtam integrálni, mindaddig, amíg nem jött Liz Hall a mindfulness tréninggel. És rögtön egy kis meditációval kezdte! Majd jött a FELT modell: Focus; Explore & Embrace; Let go/let be/let in; Transform. Ahol a jelenben levés nemcsak megengedett, de kimondottan ajánlott, mint bizonyítottan hatékony gyakorlat. Aztán jött az a gyakorlat, amiben az érzés milyenségére kérdeztünk rá: mi kéri a figyelmedet, milyen érzés, hol van, milyen színű, állagú, mit mond az neked? Ez pedig NLPs kérdés-rendszer és tudattalanból való felhozási gyakorlat. Ezt is már régóta tudom és gyakorlom és a kedvencem. Ennél a gyakorlatnál állt össze bennem rendszerré az egész: coachként nemcsak hogy lehet használnom, amiket eddig tanultam és hasznosnak találtam, de ráadásul ez a legújabb coaching trend.
Nagyon megkönnyebbültem. Most már tudom, hogy coaching terminológiával élve mindfullness coach leszek, és mindenképp ott leszek Liz mindfullness tréningjén tavasszal.

Czagler Zsuzsa
Mindfulness executive and life coach (végzős diák), NLP master
16 évig felsővezető, 21 évig munkatárs multinacionális cégeknél.

A sok pozitívum, amit a tudatos jelenlét (mindfulness) gyakorlata eredményez:

  • magasabb érzelmi intelligencia,
  • nagyobb reziliencia
  • és stressz tűrő képesség, a saját értékrendünk szorosabb követése és etikusabb viselkedés.

Emellett az együttérzés fejlesztéséről is egyre több tanulmány születik, melyek annak sokféle előnyét hangsúlyozzák. A tudatos jelenlét (mindfulness) és az együttérzés kéz a kézben járnak, és ideális párost alkotnak a coaching és a vezetőfejlesztés során.
Ez a kétnapos képzés nagymértékben tapasztalati tanulás lesz interaktív módon, ahol:

  • a résztvevők megismerik a tudatos jelenlét és együttérzés témájában végzett legújabb kutatásoknéhány eredményét és ezek alkalmazását a coaching
  • során és a munkahelyen,
  • a résztvevőknek lehetősége nyílik elsajátítani tudatos jelenlét (mindful) gyakorlatokat, amelyek  hatására
  • intuitívabbak, érzelmileg intelligensebbek, találékonyabbak és reziliensebbek lehetnek,
  • és ezeket a technikákat a munkájuk során ill. ügyfelekkel is képesek lesznek alkalmazni. Akár már másnaptól.

chn_liz_hall_workshop_4Liz Hall, executive coach (European Mentoring & Coaching Council) és az Association for Coaching Spain alapító tagja. Egyéni coach megbízásai mellett Mindfulness coaching nyílt és vállalati programokat vezet. Ügyfelei között megtalálható a Corus (most Tata része); a Portsmouth Egyetem; a Green Alliance; Sustran; az Escuela Europea; UK NHS (az Egyesült Királyság Egészségügyi Szolgálata), a News UK; az Open University és az Imperial College London. Különböző szervezeteknél Liz Tudatos jelenlét programokat tart vezetők és más szakemberek számára, valamint Tudatos jelenlét alapú stressz csökkentő programokat a nagyközönség számára. A UK Institute for Employment Studies (Egyesült Királyság Foglalkoztatási Tanulmányok Intézete) és a Rising Minds tagja. Coach képzést végzett többek között az FRC-nél és az Academy of Executive Coaching-nál.
Liz díjnyertes HR, egészségügyi és üzleti újságíró, aki közel 30 éve  kezdte újságírói pályafutását, és olyan kiadványokban jelentette meg írásait, mint The Financial Times; The Guardian; People Management; Personnel Today; Employers’ Law; Occupational Health; Doctor; Hospital Doctor és Practice Nurse.

A tudatos jelenlét megvalósítása Liz szívügye. Meggyőződése, hogy az együttérzés képes gyógyítani és megváltoztatni bennünket és segíteni abban, hogy autentikus, bátor és etikus életet éljünk.

Liz Hall olyan coach, aki a rohanó életét felcserélte Mindful életre, azaz a hétköznapjaiban is Mindful módon él, nemcsak a coaching alkalmai során. A XXI. századi leader számára elengedhetetlen, hogy felvértezze magát olyan eszközökkel, amelyek segítik a nagyon gyorsan változó környezethez való alkalmazkodásban. Ezekből mutatott be Liz, olyanokat, amelyeket rögtön elkezdhetünk használni a mindennapi életünk során. Ha naponta legalább 10 percet eltöltünk a Mindfulness állapotában többek között pont az a négy kompetenciánk (4K) fejlődik, ami kulcs a sikerhez a digitális forradalomban (Kreatív problémamegoldás komplex problémák esetén, Kritikai gondolkodás a fókuszáltság segítségével, Kooperáció és Kommunikáció a megnövekedett jelenlét és meghallgatási készségen keresztül). És nem utolsó sorban, valami olyat kaptunk és kaphatunk a workshopon, amivel a saját jóllétünket is meg tudjuk támogatni nap mint nap.

Havasi Judit/ Common Purpose Program igazgató


chn_liz_hall_workshop_9
Olyan tudás, nézőpont és eszköztár kerülhet a tarsolyunkba a képzés során, ami segít saját magunknak, valamint egyéni és szervezeti klienseinek kapaszkodókat találni és jobban megállni a helyüket ebben a gyorstalpaló világban.
És persze a kihagyhatatlan kutatási eredmények…… – ezekről is szó lesz!


Az angol parlament kifejezetten ajánlja a mindfulness gyakorlati alkalmazását 
a köz- és versenyszféra minden területén, mert ez lehet nemzeti versenyelőnyük megvalósulásának egyik lehetséges mozgatója. És az sem esetleges, hogy az innovatív sugárhajtással működő cégek, mint az Apple, a Google, a GSK vagy a Procter&Gamble mind fontosnak tartják a mindulness programok működtetését.

 

Időpont: 2017. szeptember 27.-28.     9.00 – 17.00

Részvételi díj:
Early bird/korai jelentkezés szeptember 1-ig: 390 Euro + ÁFA + helyszín költség: 8 000Ft + ÁFA/nap
Teljes részvételi díj szeptember 2-től: 480 Euro + ÁFA + helyszín költség: 8 000Ft + ÁFA/nap

A képzés angol nyelven tolmácsolás mellett zajlik.

 

 

CHN-MindfulCoachKepzes


A mindfulness 50 árnyalata – szervezeti alkalmazásra is
(HR Portal blog)

Liz Hall a mindfulness elhivatott gyakorlója és terjesztője nem lótuszülésben várt bennünket a Coaching Határok Nélkül (CHN) 2016. november 25-i előadásán. Sokkal inkább kaptunk olyan tudást, szervezeti nézőpontot kutatásokkal alá támasztva és eszköztárat a tarsolyunkba, ami segít a coachnak és a szervezeteknek egyaránt alkalmazni ezt a ma még újdonságnak számító, de gyorsan terjedő módszert, vagy nevezhetjük szemléletnek és megközelítésnek is, ami azt szolgálja, hogy jobban megálljuk  helyünket ebben a gyorstalpaló világban. Liz Hall a brit Coaching at Work magazin szerkesztőjeként és mindful coachként olyan színvonalú munkát végez, amelyet öt évvel ezelőtt a Coaching Association díjjal jutalmazott, mindful coaching témájában pedig két könyve jelent meg ezidáig.

A mindfulness – a tudatos jelenlét, az itt és most megélése – azonban még a mai napig sokak számára vitatott módszer, különösen az üzleti életben. Ezért talán érdemes pontokba szedve áttekinteni mindazt az információhalmazt, amely a mindfulnessről esetlegesen még ki sem alakított vagy már kialakított képünket árnyalhatja.

Mi a mindfulness?
1. Szándékosan irányított, ítélkezésmentes fókuszálás a jelen pillanatban egy válaszott területre, pontra, cselekvésre, folyamatra, érzelemre, képre stb.
2. A létezés, a ’nemcsinálás’ vagy a cselekvés egyfajta választott módja, ahol a kíváncsiság és megfigyelés is jelen van egyidőben.
3. Elmefejlesztő módszer, amelyet az elmúlt 40 év tudományos kutatási eredményei igazolnak.
4. Természetes, velünk született emberi képesség, amely továbbfejleszthető.

Mi nem mindfullness?
5. Nem körmönfontan átkeresztelt vallásos irányzat
6. Nem a meditáció szinonímája
7. Nem az elme kiürítése
8. Nem csodaszer, amely minden gondot megold, és mindenkinek jó
9. Nem veszélyes, kétes kimenetelű módszer
10. Nem passzív munkavállalókat termelő, de nem is mérgező cégkultúrákat átfordító eszköz
11. Nem a cégek önző, kizsákmányoló módszere arra, hogy kapitalista céljaikat elérjék

Mikor érdemes a mindfulness-t bevezetni egy szervezetbe?
12. Ha gyors ütemben, állandóan változó, stresszes körülmények között kell dolgozni.
13. Ha az elfoglaltság kultusza, a személyes fontosság bálványozása akadályozza a cég fejlődését.
14. Ha jelen van a stresszre és szorongásra visszavezethető állapotok miatti hiányzás.
15. Ha a túlzott versengés, individualizmus, egymásra mutogatás csökkenti a hatékonyságot.
16. Ha nincs idő megállni és stratégiailag átgondolni a döntéseket.
17. Ha a mindennapok fergetegében elsodródnak a vezetők és munkavállalók.
18. Ha állandó tűzoltás folyik, és az okok kezelése háttérbe szorult.
19. Ha széthúzás vagy megnemértettség van egyének és osztályok között.
20. Ha az emberi kapcsolatok minősége, az érzelmi intelligencia szintje javításra szorul.
21. Ha szükség van a kreatitás és az innovativitás szintjének emelésére és magas szinten tartására.
22. Ha a morális és etikai tudatosság emelésére van szükség a szervezetben.
Hol keletkezik a mindfulness pénzügyi megtérülése?
23. Kimutathatóan kevesebb betegség miatti hiányzás
24. Gyorsabb, racionálisabb és jobb döntések
25. Magasabb munkavállalói elégedettség és lojalitás
26. A társas kapcsolatok minőségének javulása
27. Kreatívitás és innováció szintjének emelkedése
Hogyan hat a mindfulness gyakorlása a vezetőkre és munkavállalókra?
28. Javul a kedélyállapot, erősödik az immunrendszer, csökken a stressz-szint.
29. Jobb munkamemória, javuló terhelhetőség és munkavégzési módszerek
30. Fejlődik a változásokkal szembeni rezíliencia.
31. Nő az egyén önbizalma és önbecsülése.
32. Az egyén jobban ’menedzseli’ önmagát.
33. A helyzetek nyitottabb elfogadása, nem tagadása.
34. Nehéz helyzetek esetén a menekülő reakciót a szembenézés váltja fel.
35. Hatékonyabb munkavégzés
36. Jobb munka-magánélet egyensúly
37. Pihentetőbb alvás
Hogyan hat a mindfulness bevezetése a társas kapcsolatokra?
38. Kevesebb konfliktus
39. A versengő magatartás visszaszorul, nyitottság az együttműködésre.
40. Az empatikus, együttérző megnyilvánulások száma nő.
41. Etikusabb viselkedés
42. A fenntarthatósági szempontok előtérbe helyeződnek.
43. Fejlődik az érzelmi intelligencia és az emberi kapcsolatok minősége.
44. Magasabb szintű felelősségvállalás, nő a kapcsoltság érzése.
Mikor nem lehet kihozni a maximumot a munkahelyi mindfulness programból ?
45. Ha nincs bevezetés, előkészítés és előzetes felmérés/egyeztetés a javítandó területek azonosítására
46. Hat-nyolc hétnél rövidebb program, ami nem biztosítja a beágyazódást a szervezetbe
47. Ha egyedüli csodatételi eszközként vetik be pl. mérgező vállalati kultúrákban
48. Ha másnapra már látni kell az eredményt
49. Ahol nincs vezetői példamutatás, vagy kényszer alatt kell gyakorolni
50. Ha nem biztosított a rendszeres gyakorlás és nincs utógondozás

A listát látva nem véletlen, hogy az angol parlament kifejezetten ajánlja a mindfulness gyakorlati alkalmazását a köz- és versenyszféra minden területén, mert ez lehet nemzeti versenyelőnyük megvalósulásának egyik lehetséges mozgatója. És az sem esetleges, hogy az innovatív sugárhajtással működő cégek, mint az Apple, a Google, a GSK vagy a Procter&Gamble mind fontosnak tartják a mindulness programok működtetését. Az ő példájukat is követve egyre több cég kezdi el alkalmazni a mindfulnesst. Önök mit gondolnak erről? Hol tartanak ezzel?

Szlávik Krisztina – coach
www.teremtobeszelgetesek.hu

chn_liz_hall_workshop_2

Von Bartheldné Ábri Judit MA, MCC
executive coach, coach tréner, vezetőfejlesztő

Elérhetőségeim:
You can find me:

Mobil: +36 30 942 2419
E-mail
Facebook
Linkedin
Skype: judit.abri

 

 

Hiszek a folyamatos tanulásban, hisz ez a fejlődés záloga. A CHN friss nemzetközi tudással ezt támogatja. Coachként, vezetőfejlesztőként is ügyfeleimnek ezt adom tovább.
Tanuljunk együtt a CHN programjain!

Jelentkezz programjainkra, képzéseinkre!

6 + 3 =