Boutique Coach Képzés Banner

LAZY modell – azaz, hogyan legyél jobb coach

 

12 órás (4 x 2 óra) online ICF akkreditált képzés 12 ICF CCEU pontért + 10 óra mentorálás igény szerint ICF ACC vagy PCC meghosszabbításhoz

Workshop a LAZY Coach modellről

– egy nemzetközi szinten már bemutatott coaching modell –

 

LAZY modell – azaz, hogyan legyél jobb coach - érdeklődés

8 + 15 =

A CHN új akkreditált képzése egy coaching modellt mutat be és tanít meg. A LAZY – angolul lustát jelent. Coaching nyelven azt jelképezi, hogy a coaching során az ügyfél dolgozik és a coach jelenlétével, kérdéseivel, megfigyeléseivel támogatja az ügyfél gondolkodását. A coach visszajelzéseket ad arról, amit hall, lát, észlel és érez és ezek révén is új felismerései születnek a coacheenak.

Hogyan lehet coachként úgy jelen lenni, hogy ne akarjak tanácsot adni….., ne mondjak megoldási lehetőségeket sem….., csak élvezzem, hogy nem tudom….., hiszen coachként nem is kell tudnom…., nem az én feladatom……., a coach készségeket kell tudnom, mást nem….. és attól még lehet egy nagyon sikeres coaching ülésem!

Ezt tanítja meg a LAZY Coach modell:

L – listening – jelen lenni és hallgatni figyelemmel.
Aawareness – tudatosság építése.
   – ambiguity – boldognak lenni azzal, hogy a dolgok így is vagy úgy is elsülhetnek, és a nap végén azzal dolgozunk, ami előjön.
Zzest – energia, lendület – mitől jövünk tűzbe?
Yyou – a coaching rólad, az ügyfélről szól.

Ezeket elemezzük, tanuljuk és gyakoroljuk a 2 napos képzés során.

A képzést Ábri Judit MA, MCC coach tartja, hisz ez az ő modellje, amiről mind a Coaching at Work magazinban, mint az ICF Global blogján és magyar viszonylatban a HR Portálon már publikált.

A JÓ VEZETŐ TÖBB IRÁNYÍTÁSI STÍLUSSAL GAZDÁLKODIK. ÖNNEK HÁNY VAN?

Kinek szól a képzés?

Képzésünket azoknak a vezetőknek ajánljuk, akik szeretnének fejlődni, fejleszteni és sok jó munkatárssal még sikeresebb lenni.

Képzésünket azoknak a vezetőknek is ajánljuk, akiknek fontos a tehetségek megtartása és akik a tanult és gyakorolt fejlesztő beszélgetések alkalmazása után képesek akarnak lenni delegálni és idejüket tényleg csak a legfontosabb feladatokra fordítani.

Mitől lesz sikeres egy vezető?

Ha tudja, hogy az adott feladatnál, projektnél melyik vezetési stílus lesz a legcélravezetőbb és a legeredményesebb, hisz a képzés alatt dolgozunk a vezetői gondolkodásmód és hozzáállás alakításán, hogy a vezető akarjon coaching stílust alkalmazni. Megtanulunk egy coaching modellt/struktúrát, ami a beszélgetések vázát adja és 5 vezetői coach készséget. Eredményes akkor lesz egy vezető, ha munkatársait úgy tudja megszólítani, hogy motiváltak, kreatívak és önálló munkavégzésre képesek legyenek. A jó vezető bevonja és elkötelezetté teszi a munkatársakat.
Ilyen a fejlesztő vezető.

 

Képzésünk célja, hogy egy új eszközt adjunk az Ön kezébe:

  • a coachszemléletet és coaching beszélgetési stílust, amellyel munka közben fejleszti munkatársait, épít képességeikre, bízik tudásukban. Ezáltal lesz Ön sikeres vezető: több, felszabaduló, minőségi vezetői idővel és így kevesebb stresszel jönnek majd az eredmények. Az új vezetési stílus az „Y” generáció irányításánál elengedhetetlen.

Témakörök

  • Teljesítmény összetevők
  • Vezetési stílusok
  • Offline coaching
  • Online coaching
  • Vezetői kommunikációs lánc
  • Előnyei vezetőknek
  • Előnyei a beosztottnak
  • Gyakorlás

A program Julie Starr, Brilliant Coaching című könyvére épül.

A könyv magyarul is megjelent a CHN Kiadó gondozásában Szabó Tamara és Ábri Judit fordításában Coachszemlélettel a munkahelyen címmel.

Képzésünk során megismertetjük a résztvevőket a coaching szemléletű vezetéssel. Coachingból saját élményt szereznek a workshop folyamán. Tükröt tartunk a vezetők elé, amelyből képet kaphatnak saját vezetői felfogásukról.

A képzési program végére a részvevők:

  • megismerik a coaching szemléletű vezetés alapelveit és beépítik vezetői eszköztárukba,
  • képesek lesznek az eredményt leginkább szolgáló stílust kiválasztani az eszköztárukból,
  • képesek lesznek a beosztottjaikkal a helyzetnek megfelelő kommunikációt alkalmazni,
  • képesek lesznek munkatársaikat önálló cselekvésre és munkavégzésre késztetni,
  • képesek lesznek motiváló és bizalmon alapuló légkört kialakítani a környezetükben.

Önnek vezetőként könnyebb lesz!

KÉPZÉSI PROGRAMOK

1.     Program: 1,5 nap  + fél nap + fél nap

Résztvevők száma: 8 – 12 fő

A program magában foglalja: Julie Starr: Coachszemlélettel a munkahelyen című könyvét

 2.     Program: 2 nap  +  fél nap + fél nap

Résztvevők száma: 8 – 12 fő

A program magában foglalja: Julie Starr: Coachszemlélettel a munkahelyen című könyvét

Kedves Judit,

Nagyon köszönjük a Coaching szemléletű vezető képzést vezetői gárdánk számára. A 2 nap alatt nagyon gyorsan és mélyen megváltoztozott szemléletünk, elmélyült egymás iránti bizalmunk, megtanultunk kérdezni, és ezzel felszínre hozni a kollégákban rejlő megoldásokat, kreativitást. Már a tréning 2 napján jelentős felfedezést tett mindegyikünk, “Aha” élményünk volt, és sokkal többet kaptunk, mint amire a legtöbben számítottak.
A tréning a bizalmi légkörben nagyon belsőséges, vidám hangulatúvá vált, tényleg égető és rendszeres problémákra tudtunk más szemmel ránézni, és megoldást is találni. Már a tréning alatt megszületett köztünk a “gyere, majd jól megkócsóllak” kifejezésünk, amivel nagy kedvvel invitáltjuk egymást azóta is coaching ülésekre.
Már másnap gyakorlatban is sikerült több kollégától érkező megoldandó kérdéscsokrot néhány helyesen feltett kérdéssel megoldássá transzformálni a kolléga agyában, ezáltal gondolkodni tanítani.
Nagyon hasznos volt a tréning, új korszak kezdődik cégünk életében ezáltal. Köszönjük

Zsuzsa Czagler

Zsuzsa Czagler Managing Director, Havas Media Hungary

JUST LAZY

LAZY. How does it sound when you hear this about someone? What impression does it give you when this is said of the working style of a coach or a leader? To attribute lazy behaviour to a coach is a compliment in my eyes because this means that in the coaching session the client does the work. To say this of leader in my reading shows a great deal of trust in the people s/he works with.

As a professional coach I deeply believe this is how it should be: to leave room for the wisdom of clients and direct reports, team members and peers, friends and colleagues to emerge.

The LAZY model is not only a coaching structure but also a philosophy and a mindset that underlines the attitude of the coach and that of the manager when s/he leads in the coaching style.

Being a LAZY coach or a manager who coaches manifests itself in the following ICF

compatible coach competences and behaviours:

L – listening
A – awareness building, attention and ambiguity
Z – zest
Y – you, coaching is all about you, the CLIENT

The LAZY model is simple, easy to understand and follow, yet powerful. LAZY reflects a coach behaviour, which is difficult to adopt with an oversized ego and with the modern world pushing us in the direction of trying to look clever every moment and come up with tidy answers, clear solutions. In my eyes, the word LAZY symbolises a “not knowing” attitude,

one that refrains from giving advice, making suggestions or providing answers. The coach just sits back and lets the client explore his/her own way to the desired outcome. It is an attitude that empowers the client to think and act and trusts the client to be fully capable of running his/her life.

The LAZY model is a minimal coach competencies package – this is why it is so suitable for managers who may only coach at times -, yet it relates so nicely to the ICF core competencies. Let me explain how.

Listening is clearly tied to Active Listening. However, it is also related to Coaching Presence and even Powerful Questioning and Direct Communication as these competencies are also rooted in the coach’s ability to listen well and then to work with and to work on whatever is offered by the client.

Awareness – Awareness starts with attention: attention to everything around us externally and inside us simultaneously. This can lead to Awareness building which is one of the ICF core competencies too. No coaching happens without new awareness or if a coaching session takes place and there is no new insight gained by the coachee, then I would question it if it were coaching at all.

Under the letter ’A’ we can also add ambiguity, which is about “not knowing”, accepting the possible ambiguity of the situation. Ambiguity is one of the dominant features of today’s VUCA world, when coaching is so much needed to help the individual find his/her own way.

In a coaching session, we never know what comes up and we have to be happy with whatever surfaces. According to my interpretation if the coach is LAZY then s/he does not seek to control the situation and instead lets go of control and suspends all judgement, welcomes ambiguity and is present with full attention to the widest range of possible scenarios that may emerge from the client and for the client.

Zest expresses the energy level of the coach and reflects on the energy level of the client. It means the coach noticing the variations in tone of voice, pace of speech or inflection of the client, and sharing this very valuable observation that s/he will/can make in support of the client.

Spotting the energy level also helps to identify where the inner drive, or the motivation of the client lies. Motivation of the individual – the client, the direct report -, is indispensable in a work environment since it drives change and contributes to high performance through the action that it generates.

You. There is no doubt that ’coaching is all about YOU, the client’. This is the first lesson that everybody who wants to coach has to learn.

When I am a LAZY coach, I am acting intentionally for the benefit of my client, to encourage their own thinking and to support their development. I know for sure that only those solutions work that come from the client, so I can afford to be lazy!

I challenge all managers to act LAZY as often as possible so their people can feel clever and successful when they rejoice over their own emerging ideas and solutions.

Judit Ábri von Bartheld MA, MCC

Judit is a Henley Business School (UK) Coaching Tutor, runs Coaching Without Borders

(CHN) Hungary an international workshop series about coaching and leadership development since 2011, she has an MA in Professional Practice in Coaching from Middlesex University (UK), her research focused on the coaching skills of Manager-as-Coach.

She runs an ICF ACSTH coach school in Budapest, Hungary.

VOn Bartheldné Ábri Judit MA, Mcc

  • Henley Business School (UK) coach tanár & vizsgáztató
  • Excutive coach, team coach, coach tréner, mentor coach, vezetőfejlesztő
  • ICF – International Coaching Federation vizsgáztató 2013 óta
  • Kommunikációs & PR tanácsadó
  • MCC – International Coaching Federation (ICF) Master Certified Coach (2017)
  • MA – Middlesex University, Professional Practice in Coaching (2017)

Hiszek a folyamatos tanulásban, hisz ez a fejlődés záloga. A CHN friss nemzetközi tudással szolgálja a tanulni vágyókat. Coachként, coach tanárként, vezetőfejlesztőként is ügyfeleimnek a legfrisebb ismereteket adom tovább.
Tanuljunk együtt a CHN programjain!

+36 30 942 2419

abri.judit@executivecoach.co.hu

+36 30 942 2419

abri.judit@executivecoach.co.hu

Ezekkel dolgozunk

 

Tájékoztatjuk, hogy 2018. május 25-től az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: általános adatvédelmi rendelet vagy GDPR) az adatvédelmi kérdések szabályozása tekintetében felváltja a hatályos jogszabályokat.
Mi mindent megteszünk azért, hogy az Ön adatait a rendelet elvárásainak megfelelően kezeljük.
Társaságunknak a GDPR rendeletnek megfelelő adatvédelmi szabályzatát ide kattintva olvashatja el és ismerheti meg.